Zylkène bij stress (niet geschikt voor diabeetjes)

Gesloten
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

Zylkène is een (receptvrij) voedingssupplement dat wordt ingezet bij stress, zowel langdurige stress (verhuizing, wijziging van gezinssituatie) als kortstondige stress (jaarwisseling, pensionbezoek). Het wordt gewonnen uit melkeiwit en is dus een natuurlijk produkt. De werking is vergelijkbaar met valium, alleen het heeft niet de verslavende werking.

Ik heb er goede ervaringen mee bij Cheetah, een dominante en verknipte kater die na de dood van Tommy het spoor bijster raakte en als een dolle begon te sproeien, ook tegen mij aan. Hij is een heel stuk liever geworden en het sproeien is weg of hooguit nog minimaal aanwezig.

Met heel veel dank aan Claudia voor de tip :kittyhug:

Link naar de informatiebrochure: http://www.daphorst.nl/download.php?id=435

NB: het kan ook worden gegeven aan dieren die niet tegen melk kunnen.
Noumoe
Berichten: 957
Lid geworden op: 18 aug 2013 15:39
Insuline: Lantus

Bericht door Noumoe »

Ik heb n.a.v. de info hier op het forum een potje Zylkène besteld, maar als ik de analyse bekijk lijkt me dat totaal niet geschikt voor diabetici. Er zit maltodextrine in, hetgeen een torenhoge glycemische index heeft: het doet de bss nog sneller stijgen dan dextrose.
Bovendien is het aandeel maltodextrine in de 75 mg pillen nogal groot. Zie analyse:
Ruw eiwit: 18%
Ruw vet: 1%
Ruwe as: 4%
Ruwe celstof: 1%
Vocht: 2%
Blijft over: een hoog percentage suikers en koolhydraten met als enige bron maltodextrine.
Alsof je je diabeteskat een pilletje dextrose geeft dus :catsad:
Gesloten