Uro-pet tegen struvietgruis

Gesloten
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Uro-pet tegen struvietgruis

Bericht door Brigitte »

Noa en Kaj (en Willow in mindere mate) hebben al een tijdje een te hoge pH en toen ik een paar maanden terug een plasje bij de da liet controleren, bleek Noa blaasgruis te hebben ontwikkeld met een pH van 8. Ik geef al een jaar cranberry en appelazijn, maar Noa kon er niet meer tegen, vandaar dat de pH zo hoog was opgelopen. Wat nu? Blaasgruisbrokken zijn het meest beroerde wat je een kat met gruis kunt geven omdat het droogvoer is (volslagen contraproductief voor wat betreft de noodzakelijke vochthuishouding bij blaasklachten) en als versvoerder had ik nog meer reden om het niet te willen geven.

Mike kwam met Uro-pet aan: http://www.vetoquinol.de/de/produkte/ar ... ro-pet.php (de Duitse site bevat meer informatie dan de Nederlandse). Het is een pasta die best smakelijk is volgens het testpanel, een beetje vergelijkbaar met vloeibare maltpasta. Na een maand had Noa een pH van 6 en was de gruis verdwenen. Het werkt stukken beter dan cranberry en appelazijn en als je fatsoenlijk voer geeft (natvoer of KVV, geen brokken!!) is het een perfect alternatief voor blaasgruisdieet. Het is natuurlijk wel noodzakelijk om thuis de urine te testen, maar dat zou ik ook doen bij blaasgruisvoer.
Gesloten