Belle onze suikerspinner

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BelleNicole
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2010 19:29
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zuid-Holland

Belle onze suikerspinner

Bericht door BelleNicole »

Ook onze Belle heeft suikerziekte. Inmiddels alweer zo'n jaar of 7. Belle was 7 toen ze bij ons kwam wonen. Een vriendin moest haar helaas wegdoen en aangezien wij graag een poes wilde en we Belle wel heel erg lief vonden mocht ze bij ons komen wonen. De eerste twee jaar was er niks aan de hand. Totdat we naar een flat verhuisde. Belle begon ineens veel te drinken en te plassen. Wij naar de dierenarts en tot onze verrassing hoorde we dat katten ook suikerziekte konden krijgen. Nooit geweten. Na een urinecheck bleek Belle een suikerwaarde van 30 te hebben. Toen we hoorden dat het normaal tussen de 4 en 6 hoort te zijn schrokken we ons rot. DA stelde ons voor de keus: insuline spuiten of in laten slapen. Als Belle niet onnodig leed dan gingen we absoluut voor insuline spuiten.
Belle is een hele relaxte en lieve poes en vindt alles best. Het spuiten gaat prima vanaf het begin. Ze weet dat als ze een spuitje krijgt er daarna brokjes in haar bakje komen. Dus wat wil je nog meer. Het heeft wel even geduurd voordat ze goed ingesteld was, maar het is het allemaal waard geweest.

Wat ik in het begin wel moeilijk vond was dat we naar huis moesten op feestjes/verjaardagen, omdat Belle gespoten moest worden. Nu ben ik daar wat makkelijker in. We hebben een voerbakje met 2 vakjes die op gezette tijden open gaat, dus dan heeft ze in ieder geval te eten. En een paar uur later een spuitje is ook geen probleem.

Ze heeft 2 keer een hypo gehad. Eerste keer meteen naar de da, omdat we niet wisten of het een hyper of hypo was. De tweede keer hebben we appelstroop in haar bekkie gesmeerd en was het zo over. Dat werkt echt super.

Inmiddels leeft ze al 7 jaar met suikerziekte en is ze al 16 jaar oud.
Ik ben echt blij dat we niet voor inslapen hebben gekozen. We hebben een hele blije Belle :blackjumpingcat:

Groetjes Nicole en Belle
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Natuurlijk hoeft een suikerkat niet in te slapen. (althans niet om die reden) Gelukkig begrepen jullie dat en gaat het goed met Belle.


Geniet maar van het leven, Belle. Je verdient het.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Gelukkig is er in 7 jaar tijd veel veranderd, mede door internet is er veel meer informatie gekomen voor eigenaren en zijn mensen gaan zien dat diabetes bij katten echt heel goed te behandelen is.

Ik blijf het een grote schande vinden dat dierenartsen mensen voor de keuze stellen om al dan niet te behandelen in plaats van uit te leggen hoe eenvoudig het allemaal kan zijn.
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
kadubb
Berichten: 4647
Lid geworden op: 12 nov 2009 14:26
Insuline: Niets
Woonplaats: Elburg

Bericht door kadubb »

mooi verhaal !!!
welkom hier met je lieve Belle.

wat ik wel vreemd vind is dat je eerst insuline spuit en daarna pas brokjes geeft.
Hoe moet dat dan als ze een keer niet wil eten? Dan zit de insuline er al in en staan er geen brokjes tegenover.
De meesten hier doen dat precies andersom. Eerst eten dan spuiten.

Niet te geloven dat er nog steeds zulke dierenartsen bestaan :catsad: die de mensen voor de keus stellen van behandelen of inslapen.
Het valt niet mee zo'n suikerpoezel maar het is goed te doen. Ik zou mijn maatje Clyde voor geen goud in de wereld willen missen.
waardes Clyde
Groetjes Karin, Rombo en Clyde :AF1CatR0025HL:
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 3474
Lid geworden op: 25 mei 2009 12:15
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Dordrecht

Bericht door Femke »

Weet je dat er maximaal 13 uur en minimaal 11 uur tussen de spuitjes moet zitten? Omdat je zegt dat een paar uur later een spuitje niet zo erg is. Er moet geen overlap in zitten nml. Dat de eerste dosis nog werkt en je dan de tweede geeft. Dit even voor de zekerheid.
Groetjes van Femke & Kobus & Leo & Apie & IM Okikoki & IM Knuffie
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
lia
Berichten: 2545
Lid geworden op: 26 mei 2009 15:53
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Oostzaan

Bericht door lia »

welkom Nicole en Belle!!!

ondanks mijn naaldenangst en eventueel flauwvallen heb ik het ook nooit overwogen om Bebop te laten inslapen , samen met de da hebben we daar aan " gewerkt". MAAR als mensen niet willen behandelen om diverse redenen( en ik weet het van verschillende da's ) welke keuze moet je ze dan geven??Mijn eigen da had destijds zelf twee suikerkatten die waren afgestaan omdat de eigenaar niet aan een behandeling wilde beginnen, geen zin in, geen tijd en kost teveel waren de argumenten.

Nicole , Neeltje en Karin beseffen jullie je wel dat dit forum uit mensen bestaat die alles voor hun geliefde dier over hebben en die groep groeit gelukkig nog steeds, helaas is de realiteit dat veel eigenaren het al te veel vinden om hun katten te laten inenten , castreren en te laten behandelen als ze iets mankeren. ze halen liever een gratis nieuw kitten op de hoek van de straat!!

Het doet me zo goed om te lezen dat Nicole er ook al 7 jaar voor gaat!!! ( we willen natuurlijk wel heel snel een foto van mooie oude Belle!!)

Fijn dat je je aangemeld hebt Nicole bij de club met het gouden randje!!
bestuurslid/vrijwilliger Stichting Sterilisatiefonds Huisloze Katten http://www.kattenopvanghuis.nl
Gebruikersavatar
BelleNicole
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2010 19:29
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht door BelleNicole »

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil even zeggen dat ik het super vind dat dit forum bestaat. Jammer dat ik het niet eerder wist, maar beter laat dan nooit.

Kadubb: Ik spuit Belle altijd eerst en dan krijgt ze eten. Dat is ontstaan na de diagnose om haar zo te "belonen" voor het spuitje. We hebben nog nooit gehad dat Belle daarna niet wil eten, om wat voor een reden dan ook, maar ik begrijp je punt.
Femke: Het is niet zo dat we 5 uur later spuiten, maar in het begin was ik al bang om 5 minuten later te spuiten. Mocht het nu eens een uurtje later zijn dan gaat dat goed bij Belle.

Ik zal zo snel mogelijk wat foto's plaatsen. Moet nog even uitvinden hoe het allemaal werkt. Ik ben beter in de omgang met suikerkatten dan met computers :smiling cat:
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

En toch is het link om eerst te spuiten en daarna eten te geven. Ik heb een enorme vreetbeer gehad die altijd in was voor lekker eten, maar zelfs hij heeft een of twee keer gehad dat ie ziek was en niks wilde eten. Dat zie je niet altijd aankomen, en een hypo bestrijden terwijl een kat niet wil eten, ga er maar aan staan.

Mijn da is goud waard. Hij zei "het is diabetes, dat wordt dus spuiten". Het is ook nooit in me opgekomen om iets anders te doen. Helaas zijn er veel te veel mensen die niks voor hun dier over hebben :catsad:
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Mooi verhaal over je lieve Belle. En fijn dat ze het zo goed doet.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Welkom belle en Nicole, 7 jaar, hoe fijn dat ze het nog altijd zo goed doet, ik zie er naar uit nog vele jaren de verhalen van deze voorname dame te kunnen lezen.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Plaats reactie