Clyde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kadubb
Berichten: 4647
Lid geworden op: 12 nov 2009 14:26
Insuline: Niets
Woonplaats: Elburg

Clyde

Bericht door kadubb »

Jan en Abel....zo heetten ze...2 broertjes, een zwart/wit en een zwarte. Vernoemd naar mijn 2 broers.( dat heb ik geweten).
7 jaren lang waren ze gelukkig samen, onze 2 ex-katers. Tot het moment dat ik 'smorgens wakker werd van een niesbui van Abeltje. Ik sprong uit bed....Abel stierf in mijn armen, een paar seconden later.
Jan was ontroostbaar...een maand lang heeft hij gezocht en geroepen.
Toen hebben we tegen elkaar gezegd dat het nu maar eens genoeg moest zijn en dat we op zoek zouden gaan naar een nieuw vriendje voor Jan. Dus op naar het asiel.

En zo kwam Clyde in ons leven. Ik heb hem niet uitgezocht, hij zocht mij uit. Klom op schoot en wilde er niet meer af.
Clyde is altijd een erg aanhankelijke kat geweest, vooral naar mij toe.
Gelukkige jaren gingen voorbij. De kinderen werden geboren, Rombo kwam er nog bij....Jan stierf op de gezegende leeftijd van 18 jaar. Hij had al jaren een te snel werkende schildklier, en inmiddels was hij ook al een voorpootje kwijtgeraakt aan een vieze ontsteking die we er na maanden dokteren maar niet onder kregen.

Oktober vorig jaar begon Clyde steeds meer te plassen en te drinken. Ik dacht eerst dat het aan het kattengrit lag.
Toch naar de da en die constateerde diabetes.
De volgende dag zijn we begonnen met insuline spuiten. 1x daags 5 eh....wist ik veel. 3 dagen later 6 eh, enzovoort tot aan 10 eh. Na een controle bij de da had Clyde een bss van 1.9 en de da vond het geweldig :catsad:

Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden met al die lieve mensen die het beste met je geliefde kat voorhebben.
Toch maar een andere dierenarts gezocht en samen met Neeltje de insuline teruggebracht naar 2x 2 eh per dag.
Dat ging redelijk goed. Clyde was een enorme schommelkont op caninsulin en na een maand of 4 zijn we overgestapt op lantus.
Lantus is voor Clyde werkelijk een wondermiddel. Hij dook snel onder de niergrens en op een enkele keer na is hij er nooit meer boven geweest.

Lieve mensen van dit forum....jullie zijn allemaal toppers en ik ben jullie ongelovelijk dankbaar voor alle steun, adviezen en bemoedigende woorden in moeilijke tijden.
waardes Clyde
Groetjes Karin, Rombo en Clyde :AF1CatR0025HL:
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

10 eh Caninsulin. Aiiiii. Het is nog steeds schrikken om dat te lezen. Gelukkig voor Clyde (en anderen) bestaat er Lantus. En zeg nu zelf: het gaat toch fantastisch met zijn waarden?

Nu nog even duimen voor morgen... :kittyhug1:
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Ja Clyde heeft geluk gehad maar het is ook een kanjer en een doorzetter :tickle:
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Ik weet inderdaad nog dat ik las hoeveel insuline Clyde kreeg, ik schrok me een ongeluk. :smiling cat:
Gelukkig doet hij het nu super op lantus.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Een heel mooi verhaal. En Clyde gaat gelukkig heel keurig op de Lantus.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 15143
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:57
Insuline: Niets
Woonplaats: Klazienaveen

Bericht door Diana »

Ik ben blij voor je dat Clyde zo goed op Lantus reageert.Hij doet het geweldig.
Grtz Diana, Tijger †, Buttons †, Bandit,Skye en Saartje.
Tijger had sinds 26 augustus 2005 diabetes en kreeg vanaf 1 maart 2006 Lantus.Sinds 24 oktober 2009 was Tijger in remissie.

In memoriam Tijger *10-05-1994 - † 09-01-2012 Je wordt zo gemist,maar nooit vergeten..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Lantus is werkelijk een insuline die rust brengt zowel voor de poezel als zijn verzorgend maatje. Clyde is een kat uit de duizend en gelukkig hebben jullie ook snel het forum gevonden en verder onheil kunnen vermijden, 10eh tjonge tjonge.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Bericht door Anke »

Jemig 10eh!!!!!!!!!!!ik schrok me rot....nog zo'n GrommmmmmmDA dus.....Wat een geluk dat je op tijd dit forum ontdekte Karin....Ben bang dat die mooie rooie Clyde er anders allang niet meer geweest zou zijn.....
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Plaats reactie