Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Gebruikersavatar
Tamara78
Berichten: 3963
Lid geworden op: 10 dec 2017 20:29
Insuline: Lantus
Woonplaats: Vianen

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Tamara78 »

Monja, Marjolein en Fieah, ik help het jullie hopen :4klaver:
Goed om te horen dat Gizmo je heeft geïnspireerd om over te stappen op Lantus, Monja
Gizmo - Lantus

Gizmo - Caninsulin

Freestyle Freedom Lite
Gebruikersavatar
Droppie
Berichten: 7434
Lid geworden op: 08 apr 2018 21:46
Insuline: Lantus
Woonplaats: Monster

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Droppie »

mooi geschreven, dit geeft heel veel mensen hoop
, en geen remissie, hier op het forum wordt je 1000x beter geholpen dat bij menig dierenarts :kiss:
Droppie - Lantus
freestyle freedom lite

in memoriam: Snuffy (ons eerste katten kind) Pepper (nierfalen) :hartje4:
verder in mijn leven: Tebbie (bloedarmoede)
en Nightlight :love1:
Gebruikersavatar
mac
Berichten: 20202
Lid geworden op: 11 jul 2016 07:52
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door mac »

Een heel mooi verhaal.Ja, ik ben ook enorm blij met het forum.Reintje zal niet in remissie gaan maar ik ben super en superblij dat ik vlak na deze diagnose het forum opgezocht heb. Och, wat was Reintje een zielig hoopje. Kon nauwelijks lopen. ( neuropathie). Dit ging door de zeer waardevolle adviezen van het forum al snel stukken beter.Ik sprong een gat in de lucht toen ik zag dat Reintje voor het eerst weer een sprintje trok. Tranen in mijn ogen van geluk toen hij weer op het tuinbeeld sprong en zo waren en zijn er heel veel prachtige momenten.Ben het forum dan ook zeer en zeer dankbaar.
Sientje - ProZinc

Reintje - Lantus
Ik gebruik de Freestyle Lite.
Mijn lieve onvergetelijke Reintje 26-08-2003 - 23-06-2020
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 11970
Lid geworden op: 21 jul 2018 12:50
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Luc »

Prachtig verhaal en hoop gevend voor allen op dit forum. Geweldig dat jij nu ook mensen op het forum begeleid. Dikke knuffel voor jou en Gizmootje! :kittyhug:
Snoepie - Lantus
FreeStyle Freedom Lite
Geboren 1.1. 2003-14.4.2020 ❤ 🌈
Gebruikersavatar
Samantha en puk
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2020 23:19
Insuline: Niets
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Samantha en puk »

Wat fijn om te lezen dat er toch nog kans is op remissie. Geeft mij ook een beetje hoop. Wij waren met puk net 4 weken bezig met caninsulin dat hij zijn eerste hypo kreeg.
Wij zijn naar een weekend dierenarts geweest (nu onze nieuwe dierenarts) en zij gaf aan dat het er kans was dat puk zijn alvleesklier zelf ook weer aan het helpen was.
Ik lees veel verhalen over lantus, maar omdat puk zijn oortje prikken niet echt toe laat weet ik niet of wij die overstap kunnen maken.
Wij moeten dinsdag weer naar de dierenarts voor puk zijn schildklier waardes te laten checken en ga toch de lantus opperen.
Verder ga ik me hier op het forum beter verdiepen in lantus.
Ik hoop dat deze insuline samen kan met schildklier pillen.

Ik lees ook veel dat caninsulin eigenlijk een insuline is voor honden en dat veel katten er schijnbaar niet goed op reageren. Maar of dat daadwerkelijk zo is weet ik natuurlijk niet
Gebruikersavatar
Tamara78
Berichten: 3963
Lid geworden op: 10 dec 2017 20:29
Insuline: Lantus
Woonplaats: Vianen

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Tamara78 »

Klopt Samantha, caninsulin is gemaakt voor honden en werkt bij katten heftiger (grotere piekwerking) en korter waardoor het niet de ideale insuline is voor katten. Naast Lantus is er ook nog ProZinc, speciaal ontworpen voor katten, deze is ook het overwegen waard. Kijk anders even naar dit topic: viewtopic.php?f=65&t=6706
Gizmo - Lantus

Gizmo - Caninsulin

Freestyle Freedom Lite
doutze9
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 sep 2018 18:17
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Hilversum

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door doutze9 »

Wat een mooi verhaal om te lezen... prachtig dat een oudere kat toch nog in remissie kan gaan!

Wij houden een klein beetje hoop dat Doutze nog een keer in remissie gaat, maar het belangrijkste is dat ze ondanks haar diabetes een goede gezondheid heeft en lekker in haar vel zit. Ze is het verleden 2 x eerder in remissie gegaan (Prozinc), dit is nu de derde keer dat ze insuline afhankelijk is, maar in november zal het alweer een jaar worden. De eerste keer gebruikte ze ongeveer een jaar Prozinc en de tweede keer korter dan 6 maanden. Haar voorgeschiedenis is niet helemaal bekend, maar dankzij de Prozinc en de goede begeleiding hier op het forum gaat het hartstikke goed met haar. Ik ben het forum dan ook zeer dankbaar voor alle begeleiding, overleg en adviezen.
Amadeus
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jan 2021 21:56
Insuline: Lantus
Woonplaats: Baal België

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door Amadeus »

Super verhaal ik hoop dat ik ons Zazou haar glucose op peil krijg ze ziet het allemaal niet meer zo zitten na 3 maand en 1mbd Lantus insuline zou ik 1 vraagje mogen stellen als jij Gismo zelf inspoot hoe voel jij dat je door de pels zit en niet in de vacht spuit???? Het lukt precies bij ons niet zo goed 😁
Gebruikersavatar
HummerTheCat
Berichten: 950
Lid geworden op: 27 feb 2021 18:21
Insuline: was Lantus
Woonplaats: .

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door HummerTheCat »

Fantastische!! :static:
Wat heerlijk om te lezen dat dit ook nog kan, dat geeft ons goede hoop zo aan het begin van ons avontuur.
Hummer - Lantus

Hummer - Caninsulin

Hero en Safari 16/11/2011 - Hummer 12/11/2012 - Yoda 30/01/2013
Gebruikersavatar
stephanie1984
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 okt 2020 17:58
Insuline: Caninsulin
Woonplaats: Antwerpen

Re: Gizmo, na 20 maanden toch nog in remissie

Bericht door stephanie1984 »

Wauw, wat een prachtig verhaal. :duimomhoog: :kittyhug:
Vlammeke - Caninsulin

Vlammeke 05-06-2014.
Jinxy 03-07-2019.
Caninsulin begin, 1,5 eenheden.
:weetniet:
Plaats reactie