Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Plaats reactie
Lydiabol
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2019 15:55
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Bilthoven

Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Lydiabol »

Mijn poes Nora wordt nu sinds januari 2018 behandeld volgens de TR-methode. Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb, het gaat hartstikke goed met haar en van de suikerziekte is niks te merken. Ik word begeleid door het Amerikaanse forum www.diabeticcatcare.com en ben daar heel tevreden over. Nora wordt nauwlettend in de gaten gehouden en indien nodig wordt haar schaal (hoeveel insuline bij welke bloedglucose waarde) bijgesteld.
Het enige waarin haar leven nu verschilt van haar leven vóór de suikerziekte, is dat ik een paar keer per dag (minimaal 3 x, als ik curves maak meer) een bloeddruppeltje uit haar oorschelpje haal om te testen. Hier is ze helemaal aan gewend en ze vindt het absoluut niet erg, want na het testen krijgt ze iets lekkers (stukje gevriesdroogd vlees). Ze is inmiddels bijna 15 jaar oud en ze kan op deze manier nog jaren mee. Ze ziet er prima uit en zit goed in haar vel, ik geniet elke dag van haar. Ik weet niet of ze ooit nog in remissie zal gaan, maar ondenkbaar is dit niet. Op het Amerikaanse forum heeft men meegemaakt dat een kat na 8 jaar (!!!!!) nog in remissie is gegaan. En ook als dat niet zo is en al moet ik haar tot aan haar dood insuline geven (ze is aan de caninsulin), dan hebben wij daar geen van beiden problemen mee. Het leven is goed voor ons..............
Gebruikersavatar
Moppie
Adviseur
Berichten: 71637
Lid geworden op: 29 mei 2016 17:01
Insuline: Lantus
Woonplaats: Almere

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Moppie »

Fijn dat t zo goed gaat :static: :catnutty:
Gebruikersavatar
Tamara78
Berichten: 3963
Lid geworden op: 10 dec 2017 20:29
Insuline: Lantus
Woonplaats: Vianen

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Tamara78 »

Goed om te horen. Leuk dat je weer wat laat weten en we kunnen mooi naar dit topic verwijzen als Tight Regulation op Caninsulin weer eens ter sprake komt. We verwijzen in dat geval altijd door naar een buitenlands forum. We begeleiden alleen Lantus volgens TR en dat heeft mijn voorkeur boven Caninsulin (vlakkere curve, 2 keer per dag meten en spuiten) Helaas wil alleen niet elke dierenarts het voorschrijven.

Om misverstanden te voorkomen: Uiteraard begeleiden we wel op Caninsulin, alleen niet volgens het TR protocol maar volgens het protocol dat de dierenarts ook hanteert.
Gebruikersavatar
Jennie
Berichten: 35447
Lid geworden op: 26 jul 2014 13:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Utrecht

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Jennie »

Ik zou wel willen begeleiden met caninsulin-tr, maar heb daar de kennis en ervaring niet voor. En dan is het gewoon gevaarlijk.
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125546
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door TamaraH »

Fijn dat het zo goed gaat met Nora!
Gebruikersavatar
bolle11
Berichten: 36803
Lid geworden op: 30 jan 2011 22:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door bolle11 »

Fijn dat het goed gaat met Nora. :catnutty: :catnutty:
Lydiabol
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2019 15:55
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Bilthoven

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Lydiabol »

Op het amerikaanse forum zitten begeleiders voor alle soorten insuline die worden gebruikt: Lantus, Levemir, Prozinc, Caninsulin etc. etc. Ook zijn er op hun site heel veel artikelen te vinden over de theorie achter TR, over de pro's en contra's van de diverse insulinesoorten, over voeding etc. . Je steekt er heel veel van op, ongeacht of je nu van hun diensten gebruik maakt voor begeleiding of niet. Ik wist bijv. niet dat de reguliere dierenartsen bij hun begeleiding de gewenste glucosewaarde expres aan de hoge kant houden, uit angst voor hypo's. Volgens dr. Hodgekins is dat absoluut niet nodig, zij heeft in haar ziekenhuis in de loop der jaren duizenden suikerkatten behandeld en heeft volgens haar nog nooit ook maar één patiënt hoeven behandelen voor een hypo. Volgens haar ligt de ideale bloedsuikerwaarde voor een kat tussen de 2.1 en de 7.2 mmol en de begeleiding is er dan ook op gericht de kat zoveel mogelijk binnen die "ideale waardes" te houden. Alleen dan worden de lever en de alvleesklier gestimuleerd om "wakker te worden" en zelf weer in actie te komen bij de insulineproductie - uiteraard voor zover deze organen daar nog toe in staat zijn.

In de loop van de tijd dat ik Nora met TR behandel, heb ik een duidelijke verschuiving kunnen zien in de dagelijks gemeten waarden. De laatste tijd komt haar BG slechts zelden boven de 12 mmol uit, blijft meestal zelfs beneden de 10 mmol,terwijl de hoeveelheid insuline zoveel minder is dan voorheen. I.p.v. de 2,5 i.e die de reguliere dierenarts 2 x per dag voorschreef (zij had toen ook waardes van over de 30 mmol), goochel ik nu met insulinegiften van 0.5 of 0.75 ie. Meer heeft ze kennelijk niet nodig. Geen idee waar dit gaat eindigen, maar of ze nu ooit nog in remissie gaat of niet, de kwaliteit van leven is zoveel beter en dat is pure winst. Wat extra testen heb ik er graag voor over!
Gebruikersavatar
Jennie
Berichten: 35447
Lid geworden op: 26 jul 2014 13:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Utrecht

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door Jennie »

Geweldig, hoor!
doutze9
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 sep 2018 18:17
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Hilversum

Re: Nora nu bijna 3 jaar aan de TR

Bericht door doutze9 »

Nuttige informatie! En fijn dat het zo goed gaat met Nora! :static:
Plaats reactie